Tajemství vesmíru Speciál jaro 2013

• Přelomové události roku 2012
  • Kosmická ročenka NASA
  • Nejvýznamnější objevy 2012

2012: nové zdroje vody nalezeny

O naší domovské hvězdné soustavě už máme řadu znalostí, stále však zjišťujeme něco nového. Ani rok 2012 nebyl výjimkou

Curiosity: první stopy na Marsu

Bylo to sedm minut hrůzy, během nichž se musel robot Curiosity 6. srpna 2012 dostat z meziplanetární dráhy na povrch Marsu. A od té doby dělá vědcům samou radost

50 nejkrásnějších snímků z Hubbla

Nebýt Hubbleova vesmírného teleskopu, naše znalosti vesmíru by byly daleko menší. Vybrali jsme padesátku nejhezčích snímků

Mlhovina Koňská hlava
Mlhovina Koňská hlava leží v souhvězdí Orion ve vzdálenosti asi 1 500 světelných let a byla pojmenována podle svého tvaru. Patří do skupiny temných mlhovin, které ve své blízkosti nemají žádný zdroj světla, a jsou tedy pozorovatelné pouze v jiných částech spektra nebo díky světlu ze zdrojů nacházejících se za nimi.

2012: 17 vesmírných objevů

Na objevy byl loňský rok bohatý nejen ve Sluneční soustavě, ale také za její hranicí. Řada vědců se soustředila především na nové exoplanety, na nichž se snaží najít podmínky vhodné pro život

Kosmický program v obrazech

V loňském roce jsme se museli poprvé zcela obejít bez raketoplánů, jejichž aktivní službu americká vesmírná agentura ukončila. NASA tak testuje nové prostředky, jak dopravovat náklad a lidi do vesmíru

Nejlepší fotografie NASA

Každý den zveřejňuje NASA zajímavé fotografie vesmíru i pozemních úkazů vytvořených vesmírnými dalekohledy, sondami i amatérskými nadšenci. Co jsme mohli obdivovat v roce 2012?

Zpět na Tajemství vesmíru Speciál